jueves, 27 de octubre de 2011

Vanessa Vidal, guanyadora del Concurs de Redacció de Caixa Rural Vinaròs

La Fundació Caixa Vinaròs va lliurar ahir els premis del concurs de redacció que organitza anualment. Aquest any el tema va ser "Racons del meu poble", i hi van participar 132 alumnes de 2n d'ESO provinents tant dels dos instituts de la localitat com dels col·legis concertats. La guanyadora va ser Joana Hernández Giméne, provinent de l'IES José Vilaplana, que ahir va recollir el seu premi. Aquest consisteix en 150€, el pagament dels llibres de 1er de batxillerat i ser sòcia de Caixa Rural Vinaròs. 

També hi va haver un segon premi per a Vanessa Vidal Vericat i un tercer per a Noelia Vidal Muñoz, que consistiren en 90 i 60 euros respectivament i esdevindre sòcies de Caixa Rural Vinaròs. Com a mostra de gratitud, tota la resta de participants van obtenir una calculadora científica. Els premis foren entregats pel President de la Fundació Caixa Vinaròs, Manuel Molinos, el regidor de Cultura, Lluís Gandia, i la representant del jurat i del patronat de Fundació Caixa Vinaròs, Josefa Gondomar.

Les tres guanyadores després del lliurament de premis.

Redacció guanyadora del concurs:


RACONS DEL MEU POBLE 

El meu poble té llocs fantàstics i t'els vull compartir. 
Té una platja gran i blava com el cel, la seua arena és quasi blanca, com al desert, i té clòtxines i pedretes, tan senzilles i boniques, que a tothom li encisen. Un altre dels tants racons especials que té el meu poble, és el passeig; un lloc on la gent pot relaxar-se alhora que la brisa de la nostra platja i el soroll de les onades et bufen a la cara.

M'agraden aquests llocs perquè son tranquils i meravellosos, però també he de dir que hi ha llocs divertits com és ara la plaça del mercat; on mentre els pares conversen i compren, els nens juguen i fan nous amics. La plaça del mercat, com ja comprén el nom, té un mercat; gran i bonic, ple de menjars. Dolços, com els pastissos de Santa Catalina, i salats com els nostres llagostins, amb sabors que mai et pots perdre! Aquesta placeta es un dels llocs que més m'agraden; tan la gent jove, l'adulta, com els iaios, poden anar a passar una estona agradable. 


No molt lluny d'aquesta placeta trobem el nostre magnífic port, on mariners i pescadors practiquen el seu treball cada dia. Els vaixells acampen allí quan ja han recorregut la seua ruta diària i homes, dones i joves van a pescar amb la seua família o amics i s'ho passen d'allò més bé!. Vore el port ple de gent sempre em trau un somriure.
 
I què he de dir de les cales de Vinaròs? Que és un lloc preciós. Veure una cala plena de pedres grosses i grises amb gent saltant les onades, prenent el Sol o llegint un llibre... 


Ara, per últim, vull descriure el lloc que més m'agrada, el més bonic de Vinaròs: l'ermita. L'ermita és genial!! m'ho passo bomba sempre que hi vaig... corrent cap ací i cap allà, jugant i rient. És un lloc molt apropiat per a anar amb els teus familiars o amics i passar un dia inoblidable.

Doncs, espero que visites cadascun d'aquestos llocs i veuràs que bé t'ho passes!!

Joana Hernández Jiménez 

No hay comentarios:

Publicar un comentario